0

تامین امنیت فضای سایبر همانند فضای حقیقی یک ضرورت است

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به رصد و کنترل سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی گفت: همان طوری که وجود امنیت یکی از ضروریات دنیای واقعی است باید در دنیای مجازی نیز این امنیت به وجود آید.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سرهنگ علی آزادی اظهار کرد: مجرمان در عصر کنونی فضای ارتکاب جرم را از فضای واقعی به فضای مجازی سوق داده‌اند و تمامی اهداف و اقدامات پلیس سایبری زنجان، فراهم ساختن بستر مناسب و ایجاد امنیت به منظور حضور راحت کاربران در فضای مجازی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اکثر پرونده‌های متشکله در پلیس سایبری ‌هتک حیثیت و نشر اکاذیب و برداشت غیر مجاز از حساب بانکی افراد است‌، گفت: مهمترین ماموریت‌های پلیس فتا در زنجان‌، ایجاد امنیت و کاهش مخاطرات برای فعالیت‌های علمی‌، اقتصادی‌، فرهنگی و… در فضای مجازی است.

وی ادامه‌داد: حفاظت و صیانت از هویت دینی و ملی‌، مراقبت و پایش از حوزه فناوری برای ممانعت از تعرض به ارزش‌ها و هنجارهای جامعه‌، حفظ حریم خصوصی و آزدای‌های مشروع در فضای تبادل اطلاعات از دیگر ماموریت‌های این پلیس می‌باشد .

فرمانده انتظامی استان اظهار کرد: در بررسی علل و عوامل ارتکاب جرائم توسط مجرمان در فضای سایبر به عواملی از جمله مخفی ماندن صحنه جرم‌، پنهان ماندن هویت، قبیح نبودن جرم در فضای سایبر، بی‌انگیزگی بزه دیدگان در پیگیری جرم و افزایش کاربران می‌توان اشاره کرد.

سرهنگ آزادی گفت: کارشناسان و کارآگاهان پلیس فتا با اقتدار کامل حافظ امنیت فضای مجازی بوده و با کسانی که بخواهند به هر نوعی در این فضا موجبات سلب آسایش دیگران را فراهم کنند مقابله و در کمترین زمان ممکن آنها را شناسایی وتحویل دستگاه عدالت می‌دهند.

فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: امروزه شاهد افزایش روز به روز قربانیان فریب‌های اینترنتی در سطح جامعه هستیم و افراد بیشتری سرمایه‌های یا آبروی خود را از این طریق از دست می‌دهند.

وی ادامه داد:عدم آگاهی مردم در این زمینه باعث می‌شود در دام سارقان یا هتاکان اینترنتی قرار گیرند زیرا مجرمان حرفه‌ای خود را در دنیای وب مخفی می‌کنند و در یک لحظه شکار خود را صید می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان تاکید کرد: دقت و هوشیاری مهم‌ترین روش برای مهار و خنثی کردن طرح‌های کلاهبردارانه مجرمان سایبری است، لذا  از شهروندان انتظار داریم به هیچ وجه اطلاعات شخصی و مهم خود را به ویژه تصاویر و فایل‌های خصوصی خود و شماره حساب و کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هجده − 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!