0

برداشت غیر مجاز از حساب توسط دوست صمیمی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: فردی که با سرقت اطلاعات حساب بانکی یکی از شهروندان اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب وی نموده بود توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سرهنگ‌ سید‌مصطفی مرتضوی‌ اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه از حساب بانکی وی مبلغی پول به صورت غیر مجاز برداشت شده بررسی موضوع در دستور کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از تشکیل پرونده مقدماتی و انجام تحقیقات مورد نیاز در فضای سایبر و انجام بررسی‌های علمی‌ و فنی صورت گرفته و جمع آوری اسناد و مدارک الکترونیکی نهایتاً متهم فردی به هویت “مجتبی. ا” از دوستان شاکی در اصفهان شناسایی و دستگیر گردید.

این مقام مسئول عنوان کرد: متهم که در برابر مدارک مستند و ادله محکم این پلیس قرار گرفته بود صراحتاً به بزه انتسابی اقرار نمود.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: با اعتراف صریح متهم در این رابطه پرونده تکمیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به اینکه رمز کارت خود را به صورت دوره‌ای تغییر دهید و سعی کنید از شماره‌هایی که قابل حدس زدن هستند‌، نظیر سال تولد‌، شماره شناسنامه یا اول یا آخر شماره تماس یا شماره ملی به عنوان رمز استفاده نکنید، به شهروندان توصیه کرد: اگر مجبورید کارت عابر بانک خود را به فرد دیگری بسپارید، پس از اتمام کار رمز خود را عوض نمایید.

وی ادامه داد: به هنگام عملیات بانکی با دستگاه‌های خود پرداز(ATM) مراقب باشید. افرادی به بهانه‌های مختلف دنبال شماره حساب، شماره کارت و رمز های اول و دوم شما هستند تا از آن سوء‌استفاده نکنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: موجودی حساب خود را با نگهداشتن رسید‌های بانکی (تراکنش‌ها) به طور مرتب کنترل و حسابرسی کنید و هرگونه مغایرت را به بانک اطلاع دهید.

سرهنگ مرتضوی در پایان تاکید کرد: از یک رمز برای حساب‌های مختلف بانکی استفاده نکنید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    6 + یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!