0

برداشت غیر مجاز بانکی در پی اعتماد بی‌جا به فروشنده

پلیس فتا: سرپرست پلیس فتا استان سیستان‌و بلوچستان از دستگیری فردی که از طریق فعال‌سازی کارت بانکی مشتری فروشگاه خود اقدام به برداشت وجه از حساب وی می‌کرد خبر داد.

سرگرد علی سرحدی با اعلام این خبر گفت: فردی به این پلیس مراجعه و از برداشت مبلغ قابل توجهی از حساب بانکی‌اش توسط فردی ناشناس خبر داد و تقاضای رسیدگی کرد.

سرپرست پلیس فتا استان سیستان‌و بلوچستان افزود: پس از انجام فعالیت تیم فنی پلیس و پیگیری سرنخ‌های به دست آمده مشخص شد تمامی مبالغ صرف خرید اینترنتی از حساب شاکی شده که با تلاش ماموران فرد مورد نظر شناسایی و به این پلیس احضار شد.

سرگرد سرحدی ادامه‌داد: متهم که صاحب یک فروشگاه مواد غذایی است در اعترافات خود گفت: شاکی برای خرید مراجعه و در زمان پرداخت وجه کالا به دلیل کافی نبودن موجودی حسابش، کارت بانکی و کارت شناسایی خود را به صورت وثیقه در اختیار من قرار داد تا وجه مورد نظر را تهیه کند. من نیز طمع کردم و رمز دوم کارت بانکی وی را فعال و چندین فقره خرید اینترنتی از حساب وی انجام دادم .

سرپرست پلیس فتا انتظامی استان در پایان ضمن اشاره به این‌که کارت بانکی هر فرد جزء مدارک شخصی و خصوصی افراد محسوب می‌شود از شهروندان خواست آن را در اختیار دیگران قرار ندهند تا شاهد چنین سوء استفاده‌هایی از سوی افراد طمع کار نباشیم.

شایان ذکر است برخی از شهروندان به راحتی کارت بانکی خود را در اختیار دوستان و آشنایان قرار می‌دهند و حتی هم‌چون این شهروند سیستانی در اختیار فروشنده می‌گذارند، در حالی‌که بارها از سوی پلیس فتا توصیه شده است حتی در خرید و پرداخت وجهه خرید کارت را در اختیار فروشندگان نگذارید و رمز خود را به آنها نگوئید و خود عملیات بانکی را انجام دهید.

در برخی از پرونده های موجود در پلیس فتا مشاهده شده است که هنگامی که دارنده کارت بانکی، کارت خود را در اختیار دوستان یا آشنایان برای یک کار بانکی می گذارد برخی از افراد از این اعتماد سوءاستفاده کرده و با دریافت رمز دوم و یادداشت اطلاعات مندرج در کارت اقدام به برداشت‌های غیر مجاز کرده‌اند.

لذا مجددا” به شهروندان توصیه می‌گردد به هیچ عنوان کارت خود را در اختیار دیگران نگذارید و در صورتی که مجبور به این کار شدید، سریعا اقدام به تعویض رمز اول و دوم کارت خود نمائید. همچنین فعال سازی پیامک‌های بانکی برای آگاهی از گردش مالی ضروری است تا در صورت برداشت غیر مجاز فرد سریعا مطلع شده و با تغییر رمز جلوی برداشت‌های بعدی را بگیرد و سریعا بتواند شکایت کند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    19 − 7 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!