0

برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی همکاران

رئیس پلیس فتای استان مازندران گفت: شخصی که با سوء‌استفاده از اعتماد همکارش اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب او به صورت اینترنتی کرده بود توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا استان مازندران شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ دوم حسن محمدنژاد در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی شکایت احدی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس گفت، چندی پیش شخص ناشناسی مبلغ30 میلون و 800 هزار ریال به صورت غیرمجاز از حسابم در چندین مرحله برداشت نموده است که بنده از آن بی‌اطلاعم لذا تقاضای رسیدگی به پرونده را دارم.

وی افزود: پس از اخذ این مرجوعه قضایی بلافاصله مراتب در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا استان قرار گرفت و طی بررسی‌های علمی و کارشناسی این پلیس مشخص گردید متهم اقدام به سرقت از حساب شاکی به صورت اینترنتی و در قالب خرید شارژ تلفن همراه نموده که با تحقیقات گسترده‌تر متهم به هویت معلوم شناسایی گشت.

سرهنگ محمدنژاد ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا استان مازندران طی هماهنگی با مرجع محترم قضائی متهم را به این پلیس احضار و پس از حضور و مشاهده ادله موجود، ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان کرد؛ بنده با شاکی در شرکتی همکار بود‌ه‌ام و مدتی قبل شماره کارت و رمز دوم وی را از خود ایشان دریافت نمودم تا برای او شارژ تهیه نمایم اما در موقعیت مناسب و با سوء‌استفاده از اعتماد وی اقدام به خرید شارژ تلفن همراه به دفعات مختلف از حساب ایشان نمودم.

وی گفت: متهم انگیزه خود از این عمل را نیاز مالی دانست و در خاتمه پس از تکمیل تحقیقات، پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا گردید.

رئیس پلیس فتا استان مازندران با بیان اینکه هرگز کارت بانکی و رمز عبور خود را در اختیار دیگران قرار ندهید، گفت: رمز عبور و رمز اینترنتی کارت‌های بانکی خود را به صورت دوره‌ای تغییر دهید تا در صورت مفقود شدن یا سرقت مورد سوء‌استفاده قرار نگیرد.

سرهنگ محمدنژاد ادامه داد: سرویس پیامکی تراکنش‌های بانکی خود را فعال کنید تا از هر‌گونه برداشت و واریزی به حساب‌های بانکی خود مطلع شوید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!