0

اغفال‌گر اینترنتی دختران دستگیر شد

دسته بندی ها : تهدید و توهین در اینترنت 26 دی 1395 مدیر سایبرلا 940 بازدید
‌رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: فرد شیادی که با اغفال و فریب دختران در فضای مجازی عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی آنها را دریافت و از آنها اخاذی می‌نمود توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر گردید.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سرهنگ سید‌مصطفی مرتضوی بیان کرد: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر اینکه فردی با به دست آوردن فیلم‌ها و تصاویر خصوصی از وی قصد اخاذی 200میلیون ریالی را دارد، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام مسئول افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان داشت مدتی پیش در اینترنت با پسری که خود را رامین‌ پزشک و جراح عمومی معرفی نموده آشنا شده و این رابطه به قصد ازدواج چندین ماه به طول انجامیده و در طول این مدت تمامی اطلاعات زندگی خانوادگی خود اعم از مشخصات افراد خانواده و آدرس محل سکونت و کار خود را به وی گفته و همچنین بنا به دلایلی همچون غفلت و نادانی و فریب عاطفی، تعدادی عکس و فیلم شخصی و غیراخلاقی و بی‌حجاب ازخود را برای وی ارسال کرده‌، سپس پسر جوان تغییر رفتار داده و وی را تهدید به انتشار تمامی تصاویر غیراخلاقی دختر در محل زندگی و کار نموده و در قبال عدم انتشار آن اعلام نموده می‌بایستی مبلغ 200 میلیون ریال پرداخت نماید.

وی افزود: در ادامه در جهت کشف جرم و شناسایی مجرم تحقیقات تخصصی آغاز با جمع آوری مستندات و بررسی‌های فنی و تخصصی در فضای سایبر متهم اهل و ساکن اصفهان شناسایی و در مخفیگاه خود دستگیر گردید.

سرهنگ مرتضوی ادامه داد: متهم در ابتدا منکر هرگونه بزهی شد ولی در مواجه با مدارک و مستندات این پلیس چاره جز بیان حقیقت نداشته و به بزه انتسابی اقرار نمود.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: با توجه به محتویات پرونده برای متهم به اتهام سوء استفاده از تصاویر شخصی و غیراخلاقی و اخاذی و تشویق دیگران به فساد و فحشاء و نگهداری فیلم‌های غیراخلاقی‌، سنگین‌ترین قرار ممکن (قرار بازداشت موقت) صادر و متهم جهت تحمل حبس به زندان مرکزی اصفهان معرفی گردید .

سرهنگ مرتضوی در پایان به شهروندان توصیه نمود: از عضویت در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی دوست‌یابی پرهیز نمایید و همچنین به افراد غریبه در گفت‌وگوهای آنلاین به هیچ عنوان اعتماد نکرده و هیچ گونه تصویر و کلیپ شخصی برای این افراد ارسال نکنید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    12 − دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!