0

دستگیری عامل اخاذی 28 میلیون ریالی

فرماندهی انتظامی شهرستان گنبدکاووس از دستگیری فردی که اقدام به ایجاد مزاحمت و اخاذی و تهدید به انتشار تصاویر شخصی خانمی در یکی از شبکه‌های اجتماعی  کرده بود، خبر داد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ ‌محمود علی‌فر‌ در  تشریح این خبر گفت: پس از دریافت شکوائیه‌ای از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گنبدکاووس مبنی بر ایجاد مزاحمت و تهدید برای شهروند گنبدی، تحقیقات کارشناسان پلیس فتا شهرستان جهت شناسایی عامل یا عاملان آن آغاز شد.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات و اخذ اظهارات شاکی پرونده، مشخص شد شخصی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به انجام اینکار می‌کند.

سرهنگ علی‌فر ادامه داد: در نهایت پس از تحقیقات گسترده و تلاش شبانه روزی کارشناسان پلیس فتا و گسترش چتر اطلاعاتی استفاده از تمام امکانات و تجهیزات تخصصی متهم شناسایی و با هماهنگی مقام محترم قضایی، در یک عملیات غافلگیرانه و پلیسی  دستگیر و  پس از مواجه شدن با مستندات و ادله غیرقابل انکار لب به اعتراف گشوده و انگیزه خود از انجام این ‌کار را انتقام‌ جویی عنوان کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان‌کرد: طی اظهارات متهم، نامبرده به اخاذی مبلغ 28 میلیون ریال از شاکیه اعتراف کرد در ادامه نیز پرونده جهت سیر مراحل قضائی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ارسال شد.

سرهنگ علی‌فر با بیان اینکه فناوری‌های نوین با افزایش قدرت گردآوری اطلاعات، مخاطرات و تهدیدهای جدی را برای حریم خصوصی افراد ایجاد کرده است، افزود: شکسته شدن حریم خصوصی افراد از هر قشر و رده‌ای، باعث ناامنی روانی و اجتماعی می‌شود و می‌تواند پیامدهای جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد.

فرماندهی انتظامی شهرستان گنبدکاووس ضعف شخصیتی، ناآشنایی با محیط مجازی و بی‌دقتی در محافظت از داده‌ها را از مهمترین دلایل قربانی شدن افراد در فضای مجازی دانست و گفت: اغلب نقض کنندگان حریم خصوصی به دلایلی نظیر افسردگی، عصبانیت، حسادت، حس انتقامجویی، حقارت و توجه نکردن به مسائل و اصول اخلاقی و ارزش‌های جامعه، خود را مجاز به ورود به حریم خصوصی قربانیان دانسته و خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به حیثیت، مال و حتی جان افراد وارد می‌کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد: از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری کرده و در صورتی‌که شخصی برای آنها مزاحمت ایجاد می کند از ادامه ارتباط و پاسخگویی و توهین متقابل به فرد اجتناب ورزیده و موضوع را به مرجع قضایی انعکاس دهند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    16 − چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!