0

جزئیاتی از ابزارجاسوسی ایمیل‌های یاهو

پس از آنکه مشخص شد برنامه اسکن ایمیل های یاهو فراتر از یک نرم افزار فیلترکننده محتوا بوده و در عمل بدافزاری جاسوس محسوب می‌شود، جزییات بیشتری در این مورد به دست آمده است.

به گزارش فارس به نقل از انگجت، کارمندان سابق یاهو می گویند این برنامه اسکن از طریق ماژولی انجام می شده که به هسته اصلی سیستم عامل لینوکس متصل بوده است.

در حالی که هنوز مشخص نیست چرا یاهو از چنین روشی برای سرقت اطلاعات کاربران ایمیل های خود و ارسال آنها برای آژانس امنیت ملی آمریکا استفاده می کرده، تلاش ها برای کسب جزییات بیشتر در این زمینه شدت گرفته است.

سناتور ران وایدن از دولت آمریکا خواسته است تا دستور مبتنی بر قانون فیسا به منظور انجام این فعالیت های کنترلی و جاسوسی را افشا کند.

این سناتور در بیانیه ای تصریح کرده که بر طبق قانون آزادی یا Freedom Act تمامی نهادهای اجرایی باید در مورد دستورات دادگاه های مختلف در زمینه جمع آوری اطلاعات کاربران خارجی اطلاع رسانی کنند و در این زمینه استثنایی وجود ندارد.

وی اظهار امیدواری کرده از این طریق دلیل منطقی توسط دولت آمریکا برای اسکن کردن فله ای ایمیل های کاربران یاهو ارائه شود. در این میان عملکرد وزارت دادگستری آمریکا نیز مورد پرسش قرار گرفته و مشخص نیست این وزارتخانه تا چه حد بر مبنای موازین قانونی عمل کرده است.

افشای اقدام یاهو در جاسوسی از میلیاردها کاربر خدمات پست الکترونیکش و همین طور هک شدن حداقل نیم میلیارد حساب کاربری این شرکت باعث رسوایی بی سابقه ای برای این شرکت فناوری شده و وریزون خریداری بالقوه یاهو به فکر تجدیدنظر در این زمینه یا پرداخت 3.9 میلیارد دلار به جای 4.9 میلیارد دلار رقم پیشنهادی برای خرید آن انداخته است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × 5 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!